• مقاله سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی

  • سازمان یادگیرنده به عنوان سازمانی تعریف شده که در آن افراد بهطور مستمر ظرفیت خود را برای دستیابی به نتایج مطلوبشان ارتقا می دهند و به موجب آن الگوهای جدید تفکر پرورانده می شود، آرمانrlm; ها و آرزوهای جمعی آزاد می شوند و افراد یاد می گیرند که به یکدیگر یاد دهند( سنج، ١۹۹۰ ). تعریفی جدیدتر در این خصوص، یادگیری سازمانی را که با سازمان یادگیرنده مرتبط است( روبلو و گومز، ۲۰١١ )، برجسته می کند و از آن به عنوان ظرفیت یا فرآیندی در سازمان یاد می کند که سازمان را برای کسب، پذیرش و اصلاح حافظهrlm;ی سازمانی توانا می سازد و در نتیجه رهنمودهایی برای عملیات سازمانی فراهم می کند( لین، ۲۰۰۸ ). در محیط کشور مای، چشم اندازهای مختلفی در خصوص اینکه سازمانrlm; های یادگیرنده واقعا چه نوع سازمان هایی هستند، وجود دارد.
    یادگیری سازمانی فرآیند کسب دانش، توزیع اطلاعات،تفسیر اطلاعات و حافظه سازمانی می باشد که در شرایط تغییر بطور موفقیت آمیزی خود را تطبیق می دهد.
    مدیران،سازمان هایی را طراحی می نمایند که اعضای آن پیوسته به یافتن مشکلات فراروی سازمان و مهمتر از همه،حل آن بپردازند چنین سازمان هایی را در دنیای امروزی <<یادگیرنده>> می نامند اما در چنین سازمان و محیطی، کلید برنده شدن رهبر،همانا توانایی او در پرورش هوش جمعی تیم خود، حفظ همسویی و ایجاد انرژی در اعضای سازمان است و در نهایت،تلاش برای رضایت مشتری است.
    در واقع چنین امری، مدیران را به سوی مفهومی جدیدتر، با عنوان<<سازمان یاد دهنده>> می کشاند.
    در این تحقیقات، اینکه چگونه افراد در سازمان ها براساس دانش مدیریتیشان یاد می گیرند، مورد کنکاش قرار گرفته است.
    از دهه ۱۹۹۰، همزمان با مفهوم یادگیری سازمانی، یک مفهوم جدید مرتبط با آن ظاهر شد و آن سازمان یادگیرنده بود.
    سازمان یادگیرنده لفظی است که به سری جدید سازمان هایی گفته می شود که با قصد خود و به صورت دانسته استراتژی هایی را در برنامه شان قرار می دهند که منجر به پیشرفت روند یادگیری در سازمان شود.
    در حالی که جلوه مفهوم یادگیری سازمانی با گذشت زمان در دهه ۱۹۹۰ همچنان برای محققان در جهت درک مفهوم و پروسه های آن جذاب بود، فریبندگی مفهوم سازمان یادگیرنده نیز برای کمک به خلق مدل ها در سازمان ها به جهت افزایش سودآوری زیاد می شد.
    این دو مفهوم که به نوعی یکی بهrlm;نظر می رسیدند، از دو منظر اهمیت داشتند.
    دیدگاه یادگیری سازمانی بیشتر مفهومی توصیفی و دانشگاهی بود و دیدگاه سازمان یادگیرنده بیشتر جنبه دستورالعملی و تجربی داشت.

    منبع : مقاله سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی

مقاله تبلیغات بازرگانی

مقاله ارزش مشتری

مقاله استرس در دانش آموزان

تحقیق بررسی مراجعت نوجوانان افسرده مرکز مشاوره بیمارستان

مقاله شیوه های فرزند پروری

مقاله عدالت سازمانی

مقاله روش‌های درمانی اختلالات روانی

سازمان ,سازمانی ,یادگیرنده ,یادگیری ,مفهوم ,هایی ,سازمان یادگیرنده ,یادگیری سازمانی ,در سازمان ,مقاله سازمان ,که به ,مقاله سازمان یادگیرنده

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

درس بلاگ بهترین آرایشگاه داماد و مردانه تهران - 09123019243 احادیث شیعه نکته ها و مفاهیم درسهایی ازشیمی پایه داش آکل نمایندگی بوش golbargcpyas shab-tarane نوزاد من webgardha100